tisdag 23 juni 2009

Alternativa morgnar

Jag är hemma igen!
Verksamhetsplaneringen var väl inget under av produktivitet, men kanske ändå gav något inför fortsättningen. Dagens mål var ju ändå en gratis middag på krogen...

För alla er som svävat i undran under dagen, så föll mitt val på serranoskinka med grillad sparris till förrät, och pilgrimsmusslor till varmrätt. Förrätten kändes fräsch och faktiskt oväntat riklig. Varmrätten innehöll en väldigt trevlig lins- och fläskröra som ackompanjerade musslorna. Däremot hade jag kunnat vara utan den lilla pestoklicken som befläckade varje muskel.

Sen lär man alltid känna sina kollegor lite extra under en middag. Jag gillar till exempel idén att göra som min chef varje morgon. Uppstigning 06.20, sedan 50 minuter som ägnas tillagning av kaffe med skummad mjölk, samt läsning av morgontidning, innan morgontoalett och frukost tar vid. Lugn och ro under närmast rituella former. Fast för egen del går de där 50 minuterna åt till att i halvdvala knåpa ihop sjuka drömmar som matchar de nyheter och reportage på P1 som strömmar ut genom min klockradio...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Av stavningen av första rätten verkar det blivit rikligt med vin till. Eller följdes middagen av efterfest?
M.

Pär sa...

Det vet du, kära M. Du är min fest. Före, efter, alltid!