tisdag 30 juni 2009

Gotländsk sommarnatt

Dagens värme har börjat lägga sig, och en något kyligare vind driver in. Det är bra, för mitt hotellrum är varmt och lite kvavt. Genom fönstret ser jag lite av Östersjön, och några hus i denna mycket speciella stad.

En dag med mingeleliten är till ända. Kände mig lite inkastad och frånvarande efter en tidig morgon men börjar väl finna mig till rätta. Ska ju vara här ett par dagar också så det hyddar nog till sig.

Har bevistat två seminarier inom teman som till viss del hör ihop. Det ena handlade om det som ska vara det svenska EU-ordförandeskapets ledstjärna - "The Eco Efficient Economy" - och det andra om framtida transport system. Nu har jag sagt det, men tänker inte kommentera det. Det är ju inte det den här bloggen handlar om. Lyssnade på centerledaren också, som framför allt la sitt fokus på jämställdhet och energi- och klimatpolitik.
Sen hade vi ett mingel som anordnades av min arbetsgivare. Mycket folk, god mingelmat med både varmrökt lax, lambog, kycklingspett, rostbiff, ost, jordgubbar bland annat. Festligast av allt i det sammanhanget var ändå att se vissa personer som i vanliga fall är ytterst städade och professionella, och som nu på kvällen uppenbarligen hade kostat på sig att slappna av på ett par olika mingel redan innan. Mänskligt och kul. Själv höll jag mig kort på gratisspriten, och var naturligt rolig...

I morgon väntar först en frukost som enligt uppgift ska vara helt ok, och sen ett lunchmöte. Ok, jag får väl trycka in något nyttigt seminarium på förmiddagen också kanske.

Inga kommentarer: