tisdag 20 januari 2009

Toppenidé!

Jag hade en idé för ett par år sedan om att man borde börja leverera husmanskost och långkok till barnfamiljer. Brast så klart i kunskap och inte minst engagemang, som vanligt är när man har annat att jobba med. Men nu upptäckte jag till min glädje att min gamla idé har förverkligats av de här glada killarna. Matkomfort levererar på söndagar färdig och vällagad mat för måndag till torsdag, och allt man som kund behöver ha hemma är enligt dem matfett, salt och peppar. Fisken levereras rå, och ris, pasta, potatis får kokas av kunden själv. Men annars alltså helt färdigt. 

Idén är strålande, och jag hoppas det fungerar för dem. Jag borde självklart testa, även om jag inte känner ett skriande behov själv. Men om jag gör det lovar jag att återkomma och recensera.

Inga kommentarer: