torsdag 19 november 2009

Drivor

Högarna växer. I våras gick jag en kurs i kontorsadministration. Skulle man kunna kalla det. Hur man ska hålla ordning och reda, och ständigt ha rent på skrivbordet och i e-postlådan. Det gick bra i början. Riktigt bra. Jag var stolt under våren, och hade tillförsikt efter sommaren. Jag tyckte att jag hade lärt min någonting. Någonting jag nu plötsligt måste ha glömt. För nu växer det igen. Både på skrivbordet och i inkorgen trängs diverse material av olika vikt, och den där strukturen som spirade ikapp med grönskan tidigare under året börjar döljas bland bråten. Nu väntar jag på snön. Då, när den börjar falla, kommer jag att öppna fönstret och låta den svepa in över pappersdrivorna. Sen kommer jag att sitta här i mitt vinterlandskap och sakta, sakta invänta julledigheten...

Inga kommentarer: