torsdag 12 november 2009

Uppdatering

Jag har slarvat och misskött mitt bloggande. Men det är inte lätt det här med ständig uppdatering. Varför skriver man och hur ska man variera sig?

Det är klart att jag kanske borde ha skrivit några rader om de där fantastiskt välhängda biffarna från Östermalmshallen, min tretimmars Boeuf B, en historisk betraktelse över Gustaf A-bakelser genom tiderna, eller påtalat någon av alla de tokiga felsägningar jag hört på sista tiden. Men det har liksom inte blivit av. Vi får väl se om jag bättrar mig. Och när...

Kanske kan den kommande helgen ingjuta ny inspiration. En minisemester till Göteborg står på programmet och ett par dagar med våra kära vänner från Skåne. Det är alltid lika härligt att umgås med det här gänget, och veckan har varit en lång väntan och längtan till lördagen då vi får träffas. Men jag och min hulda hustru åker redan på fredag. Tanken är att sväva in på Evert Taubes värld på fredagseftermiddagen, och sedan avnjuta middag på Familjen och drink på Björns bar. Om ork och tid räcker till ska jag även försöka hinna med Fiskekyrkan på lördagsförmiddagen innan det gemensamma programmet tar vid.

Något av allt detta bör väl kunna leda till inlägg - så ge inte upp. Jag återkommer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser fram emot helgen! Och blogginläggen som kommer att följa efter!
M.