torsdag 4 september 2008

En liten böna

Nu har jag varit på min första lektion i kursen Actio. Jag ska nu lära mig allt om hur jag kan använda rösten vid presentationer, föredrag, förhandling och tal. Läraren verkar väldigt bra, och hanterar kursdeltagarna på ett mycket positivt sätt, som på något vis lyckas kombinera lyssnande och styrande utan att bli dominant. Måste lära mig lika mycket om det som det som undervisas. 

I gruppen ca 20 personer med olika åldrar och bakgrunder på ett bra sätt. Hoppas det kan leda till stora utbyten av tankar och erfarenheter. 

Under kursen ska jag skriva en Actio-loggbok. Den kommer kanske inte i sin helhet att visa sig här. Men vissa intryck kanske. Som att jag idag tex reflekterade över hur väl kroppen och rösten hänger ihop. Det ska jag diskutera i min loggbok, liksom gränsen mellan att lära sig en text utantill och att vara öppen för infall och improvisation. Kanske låter det lite flummigt, men efter lite eftertanke kan jag kanske återkomma.

Vi delades in i smågrupper. Vår tog sig namnet "Små bönorna". Vi gillar nämligen alla både kaffe- och kakaobönor väldigt mycket.

Inga kommentarer: