måndag 10 augusti 2009

Längtar ut!

Första arbetsdagen närmar sig sitt slut. Långsammaste dagen på länge. Och att i stort sett bara sitta still en hel dag är något jag inte alls har saknat. Inomhus dessutom, trots en härlig sommardag där ute! Träsmak av kontorsstolen.

Och precis nu kom ett sms från min älskade fru: "När kommer du och hämtar mig [...]?"
Det blir picknick i kväll, och först en gemensam handlingsrunda i Söderhallarna.

Men vad jag egentligen hade tänkt kommentera nu, är att jag också självklart saknar de italienska luncherna. Vi har en helt okej restaurang på jobbet, men inte får man några trerätters. Och inget vin! Jag har vant mig vid olika skaldjurssallader, tryffelpasta och en halvflaska vitt under tidiga eftermiddagen, men det är tydligen slut på det nu. Färsbiffar o vatten är också mat...

Inga kommentarer: