måndag 6 juli 2009

Gulaschkiosk

Jag saknar en snabb och enkel lunch som inte är korv, hamburgare, smörgås eller 7-eleven. Finns det något sådant? Som nu till exempel. Behövde uträtta ett ärende under lunchtimmen, och hamnade i viss tidsnöd inför kommande möte. Vad finns då att välja på? I stort sett ingenting, så det slutade med en smörgås med salami och brie från kafét här intill. Helt okej för vad det var, men inte en lunch man blir riktigt nöjd med.

Så trots att jag i huvudsak förordar gott om tid, och långsamhetens lov i matsammanhang, måste jag ändå tillstå att snabblunchen har sin plats i tillvaron. Men var är alla glada matentreprenörer med nya idéer på området?

Usch vad gnälligt det blev. Det ska ju vara glatt i grytan. Nu kom jag på det - En gulaschkiosk i kvarterat hade varit toppen!

4 kommentarer:

Sara C. sa...

Här är i alla fall ett nytt sätt att äta snabbmaten på på...

http://www.fancyfastfood.com/

Kram,
Sara C.

Pär sa...

Se där - ett exempel på den gamla sanningen att vi äter med ögonen.

Tjockalocka sa...

Ja, gulaschkiosk skulle vara toppen!

Jag blev ju initialt glad när smörrebrödställena kom till Stockholm, men sedan ledsen eftersom man inte begripit att man man äter smörrebröd som vardagslunch, ett par tre stycken inslagna i smörpapper för en rimlig peng. Här är det plötsligt lyxmat med priser på över hundralappen för en liten laxmacka. Horribelt var ordet sa Bull.

Pär sa...

Just så Tjockalocka. Exakt min erfarenhet av smörrebrödslrämarna här i stan! De har helt missat poängen.