onsdag 7 oktober 2009

Fläktskumpa

Jag tillhör inte de personer som gärna firar saker och ting i förväg. Men nu är det nära. Vår nya köksfläkt håller efter mycket om och men på att monteras där hemma, och på vägen har jag både haft med fantastiska och mindre fantastiska människor att göra. Service är ett begrepp känt för många, men inte alla...

Killarna på plats verkade hur som helst riktigt bra, så nu håller jag tummarna (jobbigt att skriva med knutna nävar). Nu är frågan om jag vågar gå direkt till champagnefirandet som min fru har bjudit in mig på efter jobbet, eller om jag kommer ha ett behov av att gå hem och kontrollera monteringen först. Det lutar åt det andra, eftersom jag som sagt alltid har levt efter den gamla devisen: "Man ska inte ropa hej, förrän geten är död."

Champagnen var det ja. Kvarnen har ett kanonerbjudande på uteserveringen...
Är det för kallt där får man väl gå in på restaurangen, där deras Oktoberfest pågår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur blev det? Vågade du gå direkt till glaset? Var du nöjd med ditt val?

Pär sa...

Anonym: Ja, jag vågade! Mest eftersom jag redan blivit missnöjd (se efterföljande inlägg). Dels av lathet. Hur som helst blev jag mycket nöjd med mitt val. Min kära fru bjöd på bubbel inne på Kvarnen, och sen bara fortsatte det.