söndag 25 oktober 2009

Tack för maten

Underbart. Ett besök på Matbaren är faktiskt en matupplevelse. Varje rätt en fin komposition med välkomponerade smaker. Utsökta dryckesval från servitrisens sida ackompanjerade detta, och egentligen hade jag velat sitta kvar och bara beställa in mer och mer... men det får bli återbesök i stället.

Om nu varje rätt var god i sig, var det ändå en mer generell upplevelse som överraskade mig mest. Av någon anledning tyckte jag mig känna många fler smaker, och dofterna från varje tallrik som kom in på bordet verkade tydligare och finare än vanligt. På något sätt bidrog helheten i allt från lokal, stämning, mat, presentation och mer till skärpta sinnen och största uppmärksamhet.

Ett par små skönhetsfläckar i servisen gör inte mig någonting, och det enda jag skulle vilja diskutera med mäster D. är den rostade löken på ett par av rätterna. Finns det inget alternativ? Som sagt, en mycket skön restaurang med utsökt mat, och jag kommer att återvända. Förhoppningsvis många gånger.

Inga kommentarer: