torsdag 1 oktober 2009

På plats

Uppkopplad, på plats i mötesrummet.

Morgonen lagom långsam, med den planerade frukosten och kort bussresa. Men förutom min älskade fru saknar jag också P1 på morgonen. Kanske skulle kosta på mig en uppkoppling på rummet för nätlyssning.

Hotellet är ok, men det är vad jag och en god vän brukar kalla "filthotell". Det är när man får - förvisso rena - lakan, och en loppig, tufsig filt. Säga vad man vill, men påslakan känns alltid lite fräschare. Mitt rum har snedtak och takfönster med utsikt över parlamentet.

2 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Pröva Hotel Leopold. Då blir du säkerligen inte besivken. Senast jag låg där fick jag "the Royal suite". Anledningen vara att alla vanliga rum var upptagna. Ibland har man tur.

Pär sa...

Men det är ju där jag bor!
Fast jag får ju nöja mig med "Executive Room" är klart...