torsdag 16 oktober 2008

Trött torsdag

Jaha. Så var man lite trött igen. Var på konsert i går kväll, och lyssnade på gamle Cohen i Globen. Nu har jag inte lyssnat på honom sedan mycket tidigt 90-tal, men det var ändå kul att se honom, och höra att han håller stilen. Önskar däremot att han hade haft sin spelning på en mindre lokal, som Södran eller Cirkus för att kunna bli lite närmare i relation till publiken. Men det är klart att det är kul att få spela för stora fulla arenor på sin (sannolikt) sista turné.

Det självklara valet efteråt, var att landa på Berlin (Skånegatan). Absint mitt i natten är mycket bra för arbetsmoralen. Samtalen gick mycket kring gamla goda Levelius, men jag tycker att Berlin är ett trevligt litet hak som jag borde hänga oftar på. Särskilt med tanke på krypavståndet hem...

Nu närmar sig firmafesten - talet är skrivet, med öppnigar för improvisation under inspiration.
Håll tummarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blir alltid hungrig av att läsa din blogg. Men det kanske är meningen? När ska vi luncha? Kram Jo