tisdag 14 oktober 2008

Tankfull tisdag

Tisdag, och hungrig så här efter en slitsam arbetsdag. Soppa står på menyn, och det blir en variant på den gamla hederliga potatis och purjolökssoppan. Nu med lite rotselleri, och det ska nog mycket till för att jag inte ska hutta i den där lilla vinslatten som står i kylskåpet. 

Helst skulle jag vilja baka en ny äppelkaka också, men vi får väl se vad kraften räcker till. Frågan är om jag blir tröttare eller piggare av den stundande partiledardebatten som väntar kl.20 på TV2. Spännande, om inte annat, ur ett retoriskt perspektiv!

På tal om retorik har väl veckans följetong här blivit det tal jag ska hålla på torsdag under firmafesten. Talet till kvinnan. Det blir nog ganska kort, och fokus blir att lyfta blicken från en generell eller ideal kvinnobild till de kvinnor som faktiskt sitter med på middagen. Att i talet se var och en av de ca 50 personer det handlar om blir en utmaning, men jag räknar med att det ska gå. Rapport följer...

1 kommentar:

Anonym sa...

ja vad säger man?
mikael