onsdag 8 oktober 2008

Otrogen = ny kärlek?

Nu har jag gjort det. Jag har funderat flera gånger förr utan att ta mig för att ta steget ut, men nu var det dags. Jag har för första gången på många år gått till en annan frisör än min vanliga. 

Hår är ju personligt. Och ungefär på samma sätt som man har sin tandläkare, sin massör och sin ekonomiska rådgivare, vill man ju ha en stabil frisör. 
GH nere i vimlet har varit bra och trevligt. De har hållit stilen. Och gör det fortfarande. Men Barber&Books hemma på Söder har lockat mig så många gånger när jag passerat på väg till eller från jobbet, och nu gjorde jag som sagt slag i saken. Dyrare, javisst, men man får ju mycket mer. En dryg timmes behandling med en kopp espresso, skön hårtvätt, några goda rakningsråd, trevligt samtal och en mycket behaglig miljö. Och så klippningen förstås. 

Är det en ny kärlek, eller kommer jag att återvända till GH? Det är mer än en flirt, jag ger det en gång till och ser om jag fastnar...

Inga kommentarer: