tisdag 8 september 2009

Ett steg i rätt riktning

Många har undrat. Många har frågat. Många har velat veta hur det går med mina italienska bruna oxford med full brogues. Dem jag köpte i Rom. De har stått med fjädrade skoblock ett par veckor, och min häl har läkt. I dag går det alldeles utmärkt att traska runt i dem. Än så länge.

För att ytterligare stilla den nyfikenhet som har spridit sig och stigit runt min skogarderob, kan jag även meddela att mina engelska oxford med full brogues i svart kalvläder nu är inlämnade till skomakaren för en höstsulning. Dem hade jag aldrig några problem med skoskav i, utan kunde obehindrat dansa en hel natt redan första gången de satt på mina fötter. Tack Alfred!

Jag tror därför att det blir direktbeställning från Alfred Sargent i Northampton nästa gång det blir dags för nya skor. Deras hemsida håller på att utvecklas för enklare beställningar, men man kan även se deras utbud här.

Inga kommentarer: