torsdag 24 september 2009

Juletid

Nu närmar den sig. Minsann. Julen.

Jag bestämde mig när förra säsongens gran åkte ut för att byta ut mattan i år. Så nu blir det pysslarhörna här hemma inom kort, eftersom jag också har bestämt mig för att brodera min egen. Det känns kul. Ett litet paket med själva mattan, garnet och ett mönster har införskaffats, och jag kan knappt vänta på att sätta igång. Men jag ska vara lite ståndaktig. Jag tror att gränsen för julförberedelser går tre månader före första advent. Så till helgen kan jag sätta igång det hela, och ganska snart ska väl glöggen sättas också...

2 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Å så härligt! Själv har jag en ärvd som mormor broderat. Men kanske dags att börja brodera själv... Vad blir det motiv?

Pär sa...

Ja, det svåra var ju att välja motiv. Det blir ett ganska traditionellt med liten stuga, snöklädda granar, en snögubbe och några domherrar.

Fast jag tänker att om jag blir helt brodyrbiten kommer jag att fylla ut mattan med fler och mer självkomponerade motiv vartefter...

Det kanske kan bli en framtida affärsverksamhet? Och sen skriver jag boken om detta julimperiums succésaga!