tisdag 8 september 2009

...och banan

"När det för en gångs skull är ganska länge sen det bjöds på färsrätt till lunch, är det lika bra att passa på", tänkte jag. För det är ju ett enkelt och säkert kort när fantasin tryter inför middagsvalet. Jag valde till och med bort köttbullarna på Dramatens lunchrestaurang när jag väl hade bestämt mig. I stället blev det kolja, vilket så här i efterhand kanske ändå inte var rätt val. Den hade blivit lite väl torr i sin ugn. Nåväl.

Blandfärsen blandades ihop med ett ägg, riven lök, smulad fetaost och hackad persilja. Salt och peppar så klart. Efter att ha stekt dem och lagt dem att mogna i ugnen, gjorde jag en liten sås på skyn, rödlök och ett par skedar creme fraiche. Potatismos och min egen kålchutney till det, och saken var biff. Färsbiff.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var jättegott! Kålchutney till folket!
M.