fredag 29 augusti 2008

After work

Nöjd nu. Har just kommit hem efter en after work på Eriks vinbar tillsammans med några goda vänner som jag inte har träffat på länge. På hemvägen kom min kära sambo M. på den ypperliga idén att använda lite av de tre kilo kantereller jag tidigare inhandlat på Hötorget inför morgondagens kräftskiva, till varsin kvällssmörgås. Sagt och gjort. Tillsammans med lite lagrad herrgård och timjan blev det en perfekt liten munsbit.

Ja, det där med tre kilo kantareller var mest ett olycksfall i arbetet. Jag skulle ha ett kilo egentligen, men priset bara sjönk och sjönk under förhandlingens gång, så till slut var det lika bra att köpa mer än vad jag rimligen behövde. Nu ska jag bara planera inläggningar och förvällningar för det som inte kommer att gå åt till min västerbottenpaj i morgon.

Ha ha, damen i ostdisken nere i Hötorgshallen var förresten också toppen. Oj vad vi skojade under mitt inköp av västerbotten och kryddost. Det var så kul att hennes kollega bara var tvungen att lägga sig i och börja skvallra. Så'nt gör mig glad, och sen var jag redo att ta mig upp till torget igen för hallonförhandlingar. Det blev tungt att bära hem allt sen...

Inga kommentarer: