onsdag 13 augusti 2008

Kräftplanering

Om ett par veckor förestår jag en kräftskiva för ett tiotal goda vänner, och jag sitter nu och planerar menyn. Tänker mig att inleda med små västerbottenpajer toppade med stekta kantareller och kanske redan till fördrinken lite "snittar" med kryddostkräm som Matälskaren tipsar om.

Sen till huvudnumret - kräftorna. Vi satsar enligt tradition på svenska, men tyvärr blir det inget hemkok den här gången. Ostar och bröd till det, självklart nubbe och gärna en lagrad porter. Till varmrätt har jag bestäm mig för en hjortgryta som jag bara ska ta fram ett recept till, och avslutningsvis en gammal klassiker som åtminstone inte jag har ätit på länge. Citronfromage. Det fullkomligt skriker mormors kök om den desserten för mig. Borde bli en hit med några härliga hallon på toppen.

Med egen sång, resegrammofon och kulörta lyktor lär humöret hållas på topp långt in på småtimmarna.
Hur lägger du upp den perfekta kräftskivan?

2 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Som vanligt saknar Postverket helt känsla för vilken typ av försändelse som är prioriterad. Och vad jag har hört slarvas försändelser bort dagligdags. Kanske om du skickar en ny inbjudan REK?

Pär sa...

Bäste Catoventure, Postverkets slarv är tragiskt. Mycket tragiskt. Men ge inte upp - Plötsligt händer det!