torsdag 21 augusti 2008

En lycklig slump - ett litet kafé

Ibland är det ändå roligt att äta lunch. Och Stockholm är inte så stort, ändå.

Härom dagen gick jag längs Klara Norra kyrkogata, och snappade i ögonvrån upp ett litet kafé som såg sådär skönt avslappnat, hemtrevligt och gemytligt ut. Jag bestämde då att jag skulle ta med mitt lunchsällskap dit på den lunch som jag i skrivande stund just har ätit.

När vi i dag kom fram till entrén, kunde vi på den lilla tavlan utanför läsa att dagens lunch dagen till ära var ärtsoppa och tjockpannkaka. Vi bestämde oss utan tvekan för att prova vad köket kunde förmå. Då slås jag av det oväntade. Bakom disken står nämligen en gammal bekant, som för bara en och en halv vecka sedan tagit över detta lilla kafé tillsammans med sin fru. Världen är liten, och det är fantastiskt kul att ett ställe jag spontant vid första intrycket fastnade för, dessutom visade sig ha en personlig anknytning.

Är du i krokarna, ta chansen till en lunch eller fika på Lilla Cafét, nämnda gata nr.32. Personligt, omtänksamt och gediget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lunchsällskapet var lika nöjd som du!
:-)